ساخت سقف شیروانی

ساخت سقف شیروانی:
    
سقف یکی از مهمترین بخش های یک خانه می باشد که چرا که ساختار ان پیچیده است و طراحی و ساخت آن به موارد و مسایل مهمی مرتبط است.
یکی از مدل هایی از سقف ها که اخیرا با استقبال زیادی مواجه شده است سقف های شیروانی می باشد که انواع و مدل های مختلفی دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر از آن ها کلیک کنید.
ساخت سقف شیروانی در انواع و زوایای مختلفی انجام می شود، یک سری از سقف های شیروانی به صورتی ساخته می شوند که دارای دو وجه شیب هستند و بعضی دیگر از سقف ها به صورت چند طرفه و دارای چند وجه شیب هستند که هنگام ساخت سقف شیروانی یکی از نکاتی که باید حتما مد نظر قرار داد شرایط اقلیمی و جغرافیایی مکانی که میخواهیم بسازیم است.
چند سال اخیر به دلیل مقرون به صرفه بودن ورق گالوانیزه برای ساخت سقف شیروانی مورد استقبال زیادی قرار گرفت و همچنین این ورق ها مقاومت خوبی در برابر بارنگی و ... دارند که در ادامه به مراحل ساخت سقف شیروانی به وسیله ورق گالوانیزه پرداختیم پس ما با همراه باشید.

 

 

 

 


مراحل ساخت سقف شیروانی:
مرحله اول : ورق ها را به صورت طولی برش دهید که اکثر مواقع باید طول آن ها حدود 9.8 متر باشد
 
مرحله دوم : لبه های ورق ها را با سرمته 5 میلی متر سوراخ کنید ، بعضی از پانل ها سوراخ هستند این کار را برای ورق هایی که سوراخ نیستند انجام دهید.
*فاصله اول و اخر ورق ها باید بین  20/4-15/3 سانتی متر باشد.

مرحله سوم : ورق ها را روی قسمت افقی ستون ها که به خرپاهای پشت بام وصل هستند بگذارید و از لبه بیرونی ورق ها شروع به نصب کنید.
*انتهای هر قسمت را با نوار چوب ببندید.
*ورق ها را با پیچ محکم کنید.

مرحله چهارم : این کار را تا زمانی که کل طول سقف پوشانده شود ادامه دهید و ورق بعدی را به اندازه 5.5 سانتی روی ورق کناری اورلپ کنید.

 

 وسایل لازم برای برش ورق ها :

*دستگاه فرز
*اره گردبر
*قیچی مخصوص

نحوه اجرای سقف شیروانی به این صورت است که باید فضایی که مناسب نشیمن برای قرار گرفتن زیر سازی سقف شیروانی ایجاد کرد، که برای اینکار دور تا دور فضا را از طریق پروفیل فلزی یک کلاف درست میکنیم.
این کلاف باید به وسیله اتصالات به اسکلت ساختمان وصل باشد تا بر اثر باد از ساختمان جدا نشود.
بعد از ایجاد کلاف با توجه به نوع شیروانی مان (یک طرفه یا چند طرفه بودنش) باید بلند ترین دهنده موردنیاز سقف را ساخته و در محل مورد نیاز قرار داد بعد پروفیل های جانبی را برای ایجاد شیب سقف شیبدار به پروفیل اصلی وصل شود، این کار تا مرحله اخر زیر سازی سقف شیبدار باید ادامه داشته باشد، که شما می توانید برای اطلاعات بیشتر دراین زیمینه اینجا کلیک کنید.