نصب و اجرای شیروانی

نصب و اجرای شیروانی:

 

نصب و اجرای شیروانی در ساختمان هایی که کاربری صنعتی دارند مثل سوله کارخانه ها، انبار ها و ... بیشتر انجام می شود به خصوص در شهرهایی که بارش زیادی در فصول مختلف دارند.

نصب و اجرای سقف های شیروانی دارای مراحلی است که اگر درست انجام نشود قطعا در نتیجه کار اثر خواهد داشت و به دلیل استقبال زیادی که عموم مردم از سقف های شیروانی داشته اند پس دانستن مراحل نصب و اجرای آن می تواند کمک بزرگی در جهت انتخاب این سقف ها کند.

 

 

مراحل نصب و اجرای سقف شیروانی:

زیر سازی:

 

زیر سازی اولین مرحله نصب و اجرای سقف شیروانی است که حتما باید از پایین ترین نقطه سقف انجام شود و همچنین بر خلاف وزش باد باید باشد، که ابتدا باید دور تا دور آن را با پروفیل یک کلاف ایجاد کنیم که پروفیل ما  می تواند چوبی یا فلزی باشد سپس این کلاف را به طریقی مناسب و محکم به بدنهء سازه وصل میکنیم تا هنگام وزش باد از بدنه جدا نشود.

در مرحله بعد برای نصب سقف شیروانی مان بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را شیب دار میکنیم و در جای مناسب قرار میدهیم.

برای ایجاد شیب مورد نظر پروفیل های کمکی را به اصلی وصل میکنیم و تا پایان کارِ زیر سازی اینکار را ادامه می دهیم.

 

پوشش زیر سازی:

 

در مرحله دوم وقتی که زیر سازی ما به پایان رسید با استفاده از مصالح و مواد مناسب پوشش نهایی را میکشیم که مصالح و مواد ما میتواند چوب یا فلز و ... باشد.

 

پوشش تکمیلی و نهایی:

 

در مرحله سوم که مرحله آخر کار می باشد باید پوشش نهایی را انجام دهیم که اغلب این پوشش نهایی با استقاده از عایق رطوبتی انجام می شود، یا میتوانیم با نوعی همپوشانی روی همدیگر قرارداد تا عایق ایجاد شود.

موادی که انتخاب میکنیم باید مطابق با آب و هوای قرارگیری ویلا باشد و همچنین با ظاهر و نمای ساختمان نیز باید همخوانی داشته باشد.