آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی:

آلاچیق ها با توجه به مکانی که مشتریان میخواهند در آن ساخته شود در ابعاد و اشکال و طرح های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. در طراحی آلاچیق انتخاب مکان، طرح و متریال از مهم ترین عوامل ساخت آن است، چوب از جمله متریالی است که بخاطر جنس و بالاخص بوی آن حس صمیمیت و زیبایی خاصی به محیط می بخشد.

آلاچیق چوبی سازه ای است سرپوشیده که برای گذراندن زمان هایی برای استراحت و تفریح در هوای باز و در مقابل تابش نور خورشید و لذت تماشای بارش باران در آلاچیق و ... مورد استقبال زیادی قرار گرفته است که اغلب بدون دیوار حائل هستند و  عموم مردم برای زیبا سازی ویلاها و باغ های شخصی آلاچیق را انتخاب میکنند حتی در فضاهای عمومی مثل باغ های عمومی و رستوران ها و تالارهای عروسی از آلاچیق ها استفاده می کنند.

آلاچیق های چوبی از جمله پر کاربردترین انواع آن است که هنگام ساخت آن می توان از گیاهان استفاده کرد که نمای بهتری را به وجود می آورد که هنگام حضور در آلاچیق چوبی حس حضور در طبیعت را به آدم می دهد، سقف آلاچیق ها می تواند شیب دار یک طرفه، شیب دار دو طرفه، شیب دار چند طرفه ، گنبدی، پارچه ای، شیشه ای یا طلقی باشند.

برای زیباتر کردن و چشمگیری فضای آلاچیق تان می توانید از نورپردازی استفاده کنید که نورپردازی مناسب با رنگ و طرح داخلی آلاچیق می تواند زیبایی آن را چندین برابر کند و اثرات روانی مثبتی بر روی شما داشته باشد.

 

 

 

برای ساخت آلاچیق چوبی از چوب سرو و کاج استفاده می شود چرا که چوب درخت سرو سبک و چوب درخت کاج بسیار محکم و دارای استحکام و مقاومت زیادی است، همچنین از دو چوب درخت صدر و توسکا نیز استفاده می شود یا چوب ترمو از متریال های جدید می باشد که هم برای استفاده در ساخت سازه های مثل آلاچیق که در محیط بیرون است استفاده می شود و همچنین برای فضای داخلی منازل . چوب روسی به دلیل رنگ روشن و یکنواخت خود و قابلیت شکل پذیری بالا در میان چوب های مورد استفاده در نما و محوطه سازی بیشتر مورد نظر قرار گرفته است. که تمامی این چوب ها ترمیم و بازسازی هستند.

از چوب روسی نیز برای ساخت نمای آلاچیق های چوبی استفاده می شود که دلیل استفاده از این نوع چوب رنگ روشن و یکنواخت آن است که همچنین قابلیت شکل پذیری بالا نیز دارد که برای محوطه سازی بیشتر مورد استفاده قرارمی گیرد.

 

چند مورد مهم برای ساخت آلاچیق های چوبی:

  • طرح 
  • ابعاد
  • طرح سقف 
  • مدل صندلی های داخل آن