انواع شیروانی

انواع سقف های شیروانی از نظر سطح و پوشش :

 

سقف های شیروانی از نظر پوشش و مصالح به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که نام تعدادی از آن ها در ادامه آورده شده است که با مطالعه آن ها می توانید در انتخاب نوع سقف خود راحت تر تصمیم گیری کنید و انتخابی هوشمندانه و درستی داشته باشید پس با ما همراه باشید .

 

 

 

سقف شیروانی با تایل های بتنی:
سقف شیروانی با تایل بتنی به پوششی از جنس بتن گفته می شود که برای حفاظت از سقف های شیبدار و شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد. روف تایل با دستگاه اتوماتیک تحت حرارت بالا با فشار زیاد تولید می شود و دارای ترکیبی با ماده غالب ماسه و پودرهای رنگی مخصوصی می باشد. 


سقف شیروانی با توفال چوبی:
نمای چوبی همواره تداعی خانه های جنگلی را برای شما به ارمغان می آورد اما تغییر شکل ظاهری در گذر زمان، اشتعال پذیری بالا،دِ فرمه شدن چوب، خمیدگی و تاثیر بالای رطوبت از معایب سقف های شیروانی چوبی می باشد. که بعضی از مشتریان زیبایی و چشم نواز بودن سقف ها برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل تمام معایب این نوع سقف ها را به جان می خرند و انتخابشان سقف های شیروانی به توفال چوبی است.


سقف شیروانی فلزی:
سقف شیروانی فلز به همان ورق های رنگی گالوانیزه گفته میشود که بوسیله تکنیک ها و دستگاه های خاصی در صنعت رنگ می شوند. ضخامت رنگ اضافه شده به ورق رنگی 35 میکرون می باشد.

پوشش فلزی سقف های شیبدار بسیار مقاوم و همچنین سبک و قابلیت نصب راحت را دارند، این نوع پوشش سقف شیبدار در دو نوع ورق پنل همچنین در حالت شینگل عرضه می شود و البته نوع ورق و پنل در ایران بیشتر استفاده و عرضه می شود ورق های فلزی پوشش بام معمولا از جنس آلمینیوم و روی و استیل می باشد. همچنین قابلیت بازیافت را دارند. اما یکی از بازرترین عیب های این نوع ورق ها در مقابل اشعه آفتاب در بلند مدت ظاهرشان دستخوش تغییر می شوند.


سقف شیروانی سفال:
ورق طرح سفال از جمله مصالحی هست که در زمان ورود به صنعت ساختمان با استقبال ویژه ای روبرو شد و این ورق بسیار زیبا بوده و دارای تنوع رنگ نیز میباشد، این نوع ورق بخاطر زیبایی و استحکام در آلاچیق ها ، پوشش سقف های شیروانی و سقف های شیبدار و سردر های ساختمانی بکار گرفته میشود. سفال یک متریال سقف قدیمی و اعلاء با حس جهان باستانی است، سفال شکننده و گران است اما یک گزینه ی مطلوب و دلچسب برای بسیاری از سبک های قدیمی خانه ها است. 


سقف شیروانی سنگی:
پوشش سقف شیبدار سنگی ظاهر خانه شما را خاص و خیره کننده میکند که جذابیت آن با ترکیب رنگ ها و طرح های متفاوت صد چندان می شود. اما متاسفانه در ایران بسیار کم استفاده می شود که شاید یکی از دلایل آن عدم استفاده از آن سنگینی آن باشد چرا که هر چه که پوشش های شیبدار سنگی زیبا هستند ولی اجرای آن ها سخت است و مشکلات متعددی را به همراه دارد همچون شکستگی و نبودن راه حل مناسب ترمیمی را می شود از دلایل استقبال کم از اینگونه متریال پوششی بام شیبدار نام برد. اما دوام این نوع سقف های شیب دار نسبت به بقیه خیلی زیاد است.


سقف شیروانی آندوویلا:
ورق آندوویلا ضد آب گیری بوده و با محیط زیست سازگار هستند. اگر به فکر بازسازی یا ساخت پوشش سقف شیبدار خود هستید آندوویلا میتواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد زیرا تمامی استاندارد های روز در این ورق رعایت شده است.


سقف شیروانی آندولین:
ورق آندولین دارای عایق عالی بوده که در برابر نفوذ آب عایق هست و بدلیل انعطافی که دارد ترک برنمیدارد و همچنین زنگ نزده و پوسیده هم نمیشود و همچنین در انواع شرایط آب و هوایی برای ساختمان های مسکونی و تجاری قابل استفاده هست.

 

 

 

سقف شیروانی دکرا:
سقف شیروانی دکرا نوعی از سیستم پیشرفته پوشش سقف های شیبدار می باشد که با بهره گیری از مدرن ترین فناوری ها تولید می شود. که این نوع سقف با طراحی های نوین از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار هستند.

دکرا از ۶  لایه تشکیل می شود :


۱ فولاد Steel Base (لایه اصلی)

2 زینک آلوم Zinc – Aluminum

۳ اکریلیک رزین Acrylic Resin

۴ لایه پایه‌ای Basecoat

۵ سنگریزه Stone Chips۶ لعاب Over Glaze


سقف شیروانی سنگریزه ای:
ورق سنگ ریزه  ای یک نوع ورق پوشش سقفی هست که از فولاد گالوانیزه ساخته شده و وزن بسیار پایین ، و استحکام و مقاومت بسیار

بالایی دارد به همین دلیل مورد توجه پیمانکاران بسیاری از کشورها مخصوصا ایران واقع شده است.

 

 

 

برای اطلاع از قیمت ورق های شیروانی و نحوه سفارش آن کلیک کنید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مزیت های ورق های شیروانی اینجا کلیک کنید.