انواع آلاچیق


آلاچیق چوبی :

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد یکی از پر طرفدارترین آلاچیق، آلاچیق های چوبی می باشند که برای ساخت آن باید چوبی انتخاب شود که از مقاومت بالایی در مقابل شرایط آب و هوایی مثل باران ، رطوب ، آفتاب برخوردار باشد و به دلیل چوبی بودن این سازه امکان رنگ کردن آن نیز وجود دارد که می تواند طبق سلیقه شما انجام شود.

آلاچیق های چوبی طبق سلیقه و نیاز شما طراحی و ساخته می شود که برای کدام فصل و برای چه مکانی مورد استفاده قرار گیرند.

این سازه ها در مکان هایی مثل:

  • محیط های عمومی و فرهنگی
  • پارک ها
  • ویلاهای شخصی
  • باغ و باغچه ها
  • محیط بیرونی هتل ها
  • فضای محیطی شرکت ها و کارخانه ها 
  • استخرها

مورد استفاده قرار میگیرند.

آلاچیق چوبی پیش ساخته :

آلاچیق های پیش ساخته به آلاچیق هایی گفته می شود که تمامی قطعات آنها در خارج از محیط مورد نظر و ساخته می شوند و در محل مورد نظر نصب می گردد. این آلاچیق در اندازه‌ها و طرح های متنوعی ساخته می شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی که قرار می‌گیرند با مواد اولیه متفاوتی طراحی و تولید می شوند که نوع پر کاربرد از آلاچیق های پیش ساخته آلاچیق های چوبی می‌باشند. از کاربردهای آلاچیق های پیش ساخته می‌توان به مواردی چون آلاچیق چوبی مدرن، الاچیق چوبی کباب پز، آلاچیق چوبی رستوران و … اشاره کرد.
 

استفاده از آلاچیق های پیش ساخته دلایل متعدد و زیادی دارد که به تعدادی از آن دلایل اشاره شده است:

  • سرعت در اجرا
  • دقت در کار که در ساخت آلاچیق های چوبی بسیار مهم می باشد
  • امکان تامین و کنترل کیفی
  • کنترل افت و خزش
  • نظارت کافی
  • راحتی در نصب
  • مقرون به صرفه

 

 

 


آلاچیق فلزی :

تعریف آلاچیق در ذهن ها عموعا معطوف به سمت آلاچیق های چوبی می شود که البته زیبایی منحصر به فرد آلاچیق های چوبی بر هیچ فردی پوشیده نیست اما این به این دلیل نیست که آلاچیق ها قابل ساخت با دیگر متریال نمی باشند. آلاچیق های فلزی از آن دسته آلاچیق های پرکاربرد می باشند که اگر در جای درست استفاده شوند حتی میتوانند از آلاچیق های چوبی نیز کاربردی تر باشند.

از مزایای آلاچیق فلزی می توان به وزن کم و انعطاف پذیری آن اشاره کرد و همچنین سازگاری خوبی با محیط و شرایط جوی دارند و قطعا می توانند مقاومت خیلی بالایی داشته باشند، که قابل ساخت در انواع اشکال هندسی از قبیل مربع ، پنج ضلعی یا دایره می باشند.

همانطور که می دانید فلزات قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند پس آلاچیق های فلزی را می توان به صورت سفارشی و با رنگ های دلخواه طراحی و ساخت، این آلاچیق ها در بیشتر مکان ها قابل استفاده اند به طور مثال در خانه های بزرگ، باغ تالارها، رستوران ها و کافه ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند. به لحاظ طراحی تنوع زیادی در آلاچیق ها دیده می شود. معمولا با توجه به مکان نصب آلاچیق می توان نسبت به طراحی آن اقدام کرد. حتی می توان برای سقف این نوع آلاچیق ها از گیاهان سبز و رونده نیز استفاده کرد همچنین تعبیه لانه های پرندگان در لا به لای تیرک های سقف بر جذابیت این سازه های فلزی اضافه می کند.

آلاچیق فلزی پیش ساخته :

آلاچیق های پیش ساخته فلزی به صورت مدرن و کلاسیک طراحی میشوند که برای مکان های مختلف از جمله کافی شاپ ها، باغ ها و رستوران ها و دیگر مکان ها با معماری و طراحی های متفاوت مورد استفاده قرار گیرند.

آلاچیق های چتری فلزی پیش ساخته از آلاچیق های جدید و مدرن هستند که به دلیل زیبایی آن با حجم استقبال زیادی مواجه شد، نصب آلاچیق پیش ساخته فلزی مدرن بدون پیچیدگی صورت میگیرد و قابل نصب بر روی سطوح بتنی و سیمانی خواهد بود.

اگر محیط کوچکی دارید یا هزینهء کمی برای آلاچیق در نظر گرفته اید ما آلاچیق های آماده و پیش ساخته را به شما پیشنهاد میکنیم که با کمترین هزینه قابل اجرا و استفاده هستند.


آلاچیق سنگی :

آلاچیق هایی که از سنگ ها با ظرافت و نقوش بسیار زیبا سبب افزایش جذابیت فضای باز اطراف خود می شود و از ماندگاری بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف برخوردار است. پس می‌توان از آلاچیق‌های سنگی به راحتی برای استفاده در سالهای طولانی بهره مند شد.

آلاچیق شیشه ای :

گاهی در طراحی و ساخت آلاچیق هیچ دیواره‌ای در کار نیست واطراف آلاچیق فقط با نرده و پایه ها محافظت شده است. در ساخت آلاچیق های زمستانی از شیشه نیز در دیواره ها استفاده می شود تا شما را از سرما و سوز زمستانی حفظ نموده و امکان مشاهده و لذت بردن از مناظر اطراف آلاچیق مخصوصا زمانی که برف و باران در حال بارش است را برای شما فراهم میکند . ترکیبی مناسب از این متریال می تواند به تولید آلاچیقی زیبا، ایمن، قوی، اقتصادی و بسیار جذاب منجر شود.

 

 

آلاچیق مدرن :


آلاچیق های مدرن به ترکیبی از طراحی جدید و قدیم و ترکیب متنوع مصالح در آن به کار رفته است می گویند که این موارد باعث خلق سازه هایی با طرح و متریال های متفاوت و زیبا می شود که در اصطلاح به آن آلاچیق مدرن میگویند. امروزه با استفاده از فلز و یا ترکیبی از فلز و چوب آلاچیق های مدرنی ساخته می شود که نمای جذابی دارند.

آلاچیق مینیمال :

استفاده از سبک مینیمال در طراحی و ساخت بسیاری از سازه ها از جمله آلاچیق ها طرفداران خاص خود را دارد، کسانی که طرفدار نظم، تقارن، خطوط صاف و بدون پیچیدگی و انحنا باشند طرفدار سبک مینیمال و قطعا علاقه مند به سازهایی با سبک مینیمال می شوند.آلاچیق های چوبی مینیمال مناسب طرفداران مدرنیته می باشد.

انتخاب صندلی ها در آلاچیق های مینیمال باید انتخاب هایی ساده و صاف باشد و طبیعتا استفاده از چوب برای ساخت صندلی ها انتخابی هوشمندانه خواهد بود.

و همچنین استفاده از گل و گیاهان کمی در ساخت آلاچیق مینیمال شما می تواند زیبایی و دلپذیر بودن حضور در آلاچیق را دو چندان کند.

 

 


آلاچیق پشت بام :

امروزه به دلیل آپارتمانی شدن اکثر خانه ها و همچنین استفاده عمومی تمام ساکنین از حیاط ساختمان ها و از بین رفتن فضای حیاط خانه های قدیمی میتوان با ساخت یک آلاچیق روی پشت بام امکان استفاده از یک محیطی آرام و دنج برای استفاده در تمام فصول را فراهم کنیم، آلاچیق شیشه ای گزینه مناسبی برای پشت بام ها می باشد که باید از شیشه هایی که مقاومت و محافظت بالایی برخودارند جهت ساخت آن استفاده کرد که در ابعاد متفاوتی قابل طراحی و ساخت و اجرا هستند.

همچنین می توان در آلاچیق پشت بام از باغچه و گل و گیاه جهت زینت بخشیدن استفاده کرد. وجود یک آلاچیق شیشه ای در پشت بام سبز، این امکان را برای شما فراهم می کند تا از این فضای لذت بخش، استفاده کنید. حال اگر این آلاچیق در برابر نفوذ سرما و گرد و غبار مقاوم باشد، پشت بام را برای شما تبدیل به یک فضای دل انگیز برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل می نماید.

هزینه ساخت آلاچیق های پشت بام شیشه ای تابع فاکتورهای فراوانی است که کف سازی و زیر ساخت لازمه آلاچیق پشت بام است در ضمن انتقال شیشه به بالاترین طبفات هر ساختمان نیز مستلزم هزینه های جداگانه است.

برای اطلاع از قیمت و محاسبه قیمت هر کدام از انواع آلاچیق اینجا کلیک کنید.