شیروانی ویلا

شیروانی ویلا :

سقف ویلا یکی از ستون های مهم آن به حساب می آید چرا که ساختن یک ویلا با سقف به پایان می رسد و معنا پیدا میکند. سقف شیروانی بهترین انتخاب برای ویلا می باشد که متریال های مختلفی از آن در بازار موجود می باشد که با توجه به نوع و هدف مصرفی و همچنین مکان جغرافیایی قرارگرفتن ویلا انتخاب می شوند.

انتخاب اکثر مردم برای ویلاهایشان سقف شیروانی می باشد چرا که شیروانی علاوه بر ویژگی ها و برتری هایی که نسبت به سقف های تخت دارد به نمای ویلای شما جلوه و زیبایی خاصی می دهد، ورق های پوشش شیروانی دارای مدل و رنگ های متفاوتی است که انتخاب هر کدام از آنها چشم انداز متفاوتی به ویلای شما می دهد

سقف شیروانی در انواع و زوایای مختلفی انجام می شود، یک سری از سقف های شیروانی به صورتی ساخته می شوند که دارای دو وجه شیب هستند و بعضی دیگر از سقف ها به صورت چند طرفه و دارای چند وجه شیب هستند.

 


انواع ورق پوشش شیروانی ویلا:

*شینگل
*فلز
*چوب
*سفال
*سنگ لوح

 

زیر سازی و رو سازی شیروانی ویلا :


زیرسازی شیروانی ویلا اکثرا مشابه هم انجام میشود، ولی روسازی معمولاً براساس متریال روش آن متفاوت است. سقف های شیروانی در دو جهت به سمت پایین شیب دارد، دو مثلث در سمت راست و چپ در خط عمودی به هم وصل می‌شوند. با این تعریف نخست باید با ایجاد یک خرپا، ساختار سقف را ایجاد کرد. خرپا را بر طبق نقشه های اجرایی توسط پروفیل‌های فلزی با ابعاد مشخص در جای خود جوش داده می‌شود.

پوشش رویی سقف شیروانی ویلا بسته به نوع متریال انتخابی، به روش های متفاوتی انجام می شوند. برای مثال، ورق فلزی نیاز به عایق‌بندی دارد و یا ورق سفالی با توجه به ساختارشان دارای قطعاتی همانند تاج‌بام، لب‌بند، کله‌بام، کتیبه، ناودانی و موارد دیگر هستند که باید به درستی در موقعیت خود نصب شوند. همچنین برخی نیاز برای نصب نیاز به چسب و برخی دیگر نیاز به میخ دارند.