ساخت آلاچیق

ساخت آلاچیق :

یکی از پر طرفدارین ترین سازه های امروزه آلاچیق می باشد که ساخت آلاچیق کار بسیار تخصصی است که باید حتما توسط افرادی که تجربه و مهارت زیادی دارند انجام شود در غیر اینصورت اگر توسط عموم افراد انجام شود احتمال بروز خطا حین کار بالا می رود که باعث اتلاف وقت، انرژی و هزینه می شودد پس همین ابتدای کار پیشنهاد ما به شما در این زمینه کمک گرفتن از متخصصان ما است پس با شماره های 09192655378 و 09352977503 با ما در تماس باشید.

یکی از مهمترین نکاتی که برای ساخت آلاچیق باید به آن توجه کرد ابعاد آن است، زمانی که تصمیم به ساخت آلاچیق می گیرید احتمالا هدفتان زیبا کردن محیط مورد نظر است اما آلاچیق به غیر از زیباسازی ظاهر و محیط، کاربرد و کارایی فضا مورد نظر را بالا میبرد با ساخت آلاچیق سرپناهی برای استفاده ایجاد می شود و همچنین امکان حفظ محرمیت و محدودیت برای دید اطراف ایجاد میکند.

 

 

 

 

قبل از ساخت آلاچیق باید به موارد مهمی همچون جنس آلاچیق، ابعاد آلاچیق، شکل و ظاهر آلاچیق و ... توجه کرد.

جنس آلاچیق : آلاچیق ها معمولا از جنس چوب یا فلز بسته به مکان ساخت آن ساخته می شوند. که اگر انتخاب شما آلاچیق چوبی می باشد سه نوع چوب پیشنهاد ما به شما است، چوب سرو، چوب توسکا، چوب کاج. که هر سه این چوب ها از مقاومت بالایی برخوردارند.

ابعاد آلاچیق : انتخاب ابعاد آلاچیق سلیقه ای است و بستگی به این دارد که فضای شما چقدر است و همچنین برای چه تعداد نفرات مورد استفاده قرار خواهد گرفت، نکته مهمی که قابل ذکر می باشد این است که شما اگر برای یک فضای کوچک آلاچیق بزرگ در نظر بگیرید تاثیر نامطلوبی خواهد داشت و برعکس.

شکل و ظاهر آلاچیق : آلاچیق ها اکثرا چهارضلعی، شش ضلعی یا هشت ضلعی یا دایره ای شکل هستند که آلاچیق های دایره ای ظرفیت زیادی دارند و می توان از حداکثر فضای داخل آن استفاده کرد.

 

هنگام ساخت آلاچیق باید به چند نکته توجه کنید :

*محل قرار گیری آلاچیق

*اندازهء فضا

*ارتفاع آلاچیق

*آماده سازی پایهء آلاچیق

برای ساخت آلاچیق به جز تخصص و دانش در این زمینه نیاز به ابزار هایی داریم تا به ما کمک کند راحت تر و همچنین با سرعت عمل بالاتر کار را پیش ببریم.

ابزار مورد نیاز برای ساخت آلاچیق:

 

*خط کش و متر

*نقاله

*اره گرد

*دریل بی سیم

*نردبان بلند

*اره برقی

*اره مویی

 

موارد مورد نیاز برای ساخت آلاچیق:

*ستون

*تیراصلی

*قیدهای دیواره

*نرده

*لچک

*تیراصلی خرپا

*تیر فرعی خرپا

*زیرسازی سقف

*ستون های کوچک دیواره