آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی:

آلاچیق فلزی نسبت به آلاچیق های چوبی استحکام و طبیعتا عمر بیشتری دارند به همین دلیل است که در مکان های عمومی مثل رستوران ها، کافه ها، پارک ها و ... بیشتر از آلاچیق فلزی استفاده می کنند و بیشتر مواقع اجرای آلاچیق های فلزی در محل قرارگیری آن انجام میشود. اما این به این دلیل نیست که از آلاچیق فلزی برای استفاده در ویلا و باغ های شخصی نمیتوان بهره گرفت.

آلاچیق های فلزی سازه هایی هستند از جنس فلز ساخته می شوند که اکثر آلاچیق های فلزی از فلز آهن ساخته می شوند اما گاها مواردی پیش می آید که از فلزات استیل یا فولاد  یا آلومینیوم و دیگر فلزات استفاده شود.

برای ساخت آلاچیق فلزی معمولا بدنه و اسکلت و ستون کار از فلز ساخته می شود ولی سقف آن از چوب یا شیشه ساخته می شود یا حتی می تواند از جنس فلز باشد اما برای تنوع در کار و زیبایی بیشتر پیشنهاد می شود از جنس شیشه یا چوب باشد.

 

 

همانطور که می دانید فلزات قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند پس آلاچیق های فلزی را می توان به صورت سفارشی و با رنگ های دلخواه طراحی و ساخت، این آلاچیق ها در بیشتر مکان ها قابل استفاده اند به طور مثال در خانه های بزرگ، باغ تالارها، رستوران ها و کافه ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند. به لحاظ طراحی تنوع زیادی در آلاچیق ها دیده می شود. معمولا با توجه به مکان نصب آلاچیق می توان نسبت به طراحی آن اقدام کرد. حتی می توان برای سقف این نوع آلاچیق ها از گیاهان سبز و رونده نیز استفاده کرد همچنین تعبیه لانه های پرندگان در لا به لای تیرک های سقف بر جذابیت این سازه های فلزی اضافه می کند.

یکی از نکات مهمی که برای خرید آلاچیق مهم و مورد توجه است طرح و مدل آلاچیق است که آلاچیق های فلزی تنوع زیادی دارند چرا که فلزات به دلیل انعطافی که دارند بسیاری از طرح های سنتی و مدرن قابل پیاده سازی با فلزات هستند و همچنین آلاچیق هایی که در فضای سبز و میان گل و گیاهان طراحی می شوند اغلب مورد استقبال عموم مردم قرار میگیرند به دلیل حس آرامش خاطری که گل ها و گیاهان به انسان می دهد و همچنین تعبیه لانه پرنده در آلاچیق های فلزی می تواند بر زیبایی و جلوه آن بیافزاید. برای انتخاب صندلی و مبل های داخل آلاچیق بهتر است از رنگ های شاد و رنگی استفاده شود اما این موضوع بیشتر سلیقه ای است.

 

 

آلاچیق فلزی باید در جایی از ویلا یا باغ قرار گیرد که در بیشترین زمان شبانه روز در سایه قرار است به دلیل اینکه فلزات خاصیت جذب گرمای بیشتری دارند.