مراحل نصب و راه اندازی آلاچیق

نصب و راه اندازی آلاچیق  :

 

زمانی که شما میخواهید برای نصب آلاچیق اقدام کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید، مهم ترین معیار برای نصب و راه اندازی آلاچیق این است که برای انتخاب طرح آلاچیق باید در نظر بگیریم که از محیطی که میخواهیم نصب آلاچیق انجام دهیم بهتر استفاده را کنیم، در واقع برای این موضوع نباید دیزاین ویلا خراب شود و همچنین آلاچیق را در جایی نصب کنیم که به مکان جلوه ای زیبا دهد و اکثر مواقع نصب آلاچیق در جایی از باغ یا ویلا انجام میشود که در طول روز زمان زیادی در سایه باشد.

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام نصب آلاچیق بهش توجه کرد متریال مصرفی برای ساخت آلاچیق است .

نصب آلاچیق در محیط مورد نظر شما باید به گونه ای باشد که شما بتوانید از بودن در دل طبیعت و در محیطی زیبا بیشترین لذت را ببرید.

 

 

 

همانطور که می دانید طراحی و نصب آلاچیق حد و مرزی ندارد و می توانید هنگام طراحی آلاچیق از طرح هایی که طبق سلیقه تان است استفاده کنید و هر فرم و مدلی که مد نظر دارید را هنگام ساخت آلاچیق استفاده کنید و از زیبایی آن بیشترین لذت و بهره را ببرید.
برای طراحی آلاچیق چوبی می توانید با رنگ کردن آن و استفاده از رنگ های شاد و متنوع زیبایی آلاچیق تان را دو برابر کنید، چرا که رنگ ها همیشه روح بخش هستند و قطعا استفاده از رنگ های شاد در محیط می تواند تاثیر بسزایی در روحیه بگذارد.
استفاده از گیاهان نیز باعث بوجود آمدن محیطی دلچسب می شود و رنگ سبز از نظر روانشناسی باعث آرامش روان می گردد، پس استفاده از گیاهان و پوشش گیاهی را هنگام نصب و راه اندازی آلاچیق فراموش نکنید.

 

 

 


ساخت آلاچیق:


1-در مرحله اول باید صفحه ستون ها را مطابق اندازه و ابعادی که آلاچیق قرار است ساخته شود نصب میکنیم.

2-در مرحله دوم ستون های آلاچیق را هر تعدادی که است نصب میکنیم، که ارتفاع ستون ها اغلب بین 2.5 تا 2.8 متر است.

3-در مرحله سوم خرپای مثلثی که معمولا دارای شیب 20-35 درجه است را به صورت خطی که مثلث را نصف میکند به روی دو ستون نصب میکنیم.

4-همه ستون ها را به راس خرپا وصل میکنیم.

5-در مرحله پنجم نمای فلزی آلاچیق را دور تا دور آلاچیق نصب میکنیم.

6-در مرحله ششم که مرحله آخر می باشد اهن کشی سقف شیروانی آلاچیق است که ورق پوشش سقف شیروانی را با پیچ شیروانی و اورلب مناسب ورق شیروانی نصب میکنیم که برای سقف کاذب هم می توانیم از انواع ورق های فلزی یا پی وی سی یا چوب استفاده کنیم.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت آلاچیق اینجا کلیک کنید.